torsdag 25 september 2008

Hemska odjur...

Jävla spindelnät

Är det bara jag som är expert på att söka upp spindelnät, eller är det här något som även drabbar er andra? Det jag talar om är förstås att helt plötsligt, när man är i rörelse, känna en suspekt känsla i ansiktet. Och hur mycket man än sliter och drar så tycks det aldrig försvinna, man kan få gå runt med det i flera minuter.

Jag förstår att man kan hamna i denna situation om man är ute och virrar runt i skogen där ingen annan passerat sedan urminnes tider, men jag lyckas med detta ofta även i staden.

Som ni förstår så är det här inget jag tycker om. Faktum är att jag avskyr det. Inte nog med den äckliga känslan av själva väven, utan den psykologiska balastning av att veta att det kan vara en spindel var som helst på kroppen skola infinna sig dessutom.


Nu till mina frågor:

1. Lider ni också av detta spektakel på regelbunden basis?
2. Vad har ni tänkt att starta för åtgärdspaket?

Som avslutning så har jag starka planer att emigrera till Grönland.
Varför kanske ni undrar??

Jo för att för nån vecka sen läste jag att Svarta Änkan (en otäck jävla spindel som är liten men giftig som bara den)höll på att etablera sig i Sverige.
Sånt vill inte Tommy veta av utan då tackar jag för mig, hellre isbjörnar än giftspindlar...HUGA

Men som sagt...Presenterar nån ett bra åtgärdspaket kan man överväga att vara kvar i landet;)

2 kommentarer:

GudinnanT sa...

1. Nej inget jag märkt av men det kan ju bero på att jag är en mera mark nära person.

2. Ja du kanske utrusta dig med en bihatt?!

Anonym sa...

Ja är den jäkla spindeln på väg hit följer jag med dig till isbjörnarna! :)